sklep elektroniczny lublin

19Jak ogromną popularnością cieszy się internet widać gołym okiem na przykładzie dużej ilości stron w całej sieci. Praktycznie standardem jest obecnie posiadanie strony firmowej, ponieważ jest ona reklamą i wizytówką działalności firmy. Stąd też wraz z ilością stron w sieci wyszukiwarki internetowe musiały rozwijać swoje mechanizmy wyszukiwania tak, aby dostarczyć użytkownikom jak najwartościowsze wyniki. Jak zapewne wszystkim wiadomo wiodącą wyszukiwarką na całym świecie jest wyszukiwarka Google, a więc to do niej internauci kierują największą ilość zapytań. Powszechność internetu doprowadziła również do przeniesienia się handlu do internetu. Wzrost sklepów internetowych sprawił, że można tutaj kupić praktycznie wszystko.

Zapyta ktoś czemu to takie istotne? A jest to ważne, ponieważ istnieje możliwość wpływania na decyzję klienta odnośnie wyboru sklepu lub też strony jaką on odwiedzi. To właśnie skutki umiejętnego pozycjonowania sklepowej witryny pozwalają na wywindowanie jej wysoko w rezultatach wyszukiwania na konkretne frazy dotyczące naszej firmy lub jej oferty. Z tego też powodu każdy działający internecie powinien zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie należy do najlepszych narzędzi reklamujących jego działalność. W końcu im bliższa czołowym miejscom rezultatach wyszukiwania jest nasza witryna, tym bardziej wzrasta liczba naszych potencjalnych klientów. Samo pozycjonowanie stron internetowych ma za swój nadrzędny cel uplasowanie danej witryny na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Jest to związane z tym, że użytkownicy internetu najczęściej korzystają tylko z kilku pierwszych wyników z czego ponad połowa wejść przypada na pierwsze miejsce. Dzieje się tak, ponieważ czołowa lokata uznawana jest za najbardziej trafną odpowiedź. Utarło się również, że bycie na tej właśnie pozycji jest równoznaczne z byciem liderem w danej branży. Stąd dla wielu firm jest to kwestia prestiżu. Każda strona internetowa powinna być pozycjonowana na odpowiednio słowa kluczowe, które powinny być ustalone na samym początku współpracy z firmą zajmującą się pozycjonowaniem. W niektórych przypadkach takie frazy można wybrać nawet samodzielnie, lecz w większości przypadków zaleca się poradzić się fachowca. W końcu oczywistym faktem jest to, że nie ma najmniejszego sensu pozycjonować swojej strony na wyniki, których nikt nie będzie nawet szukał.

Od początku działań pozycjonerów ich metody pracy nieustannie ewoluują. Pewnikiem jest jednak to, że kluczem do sukcesu pozycjonowania stron internetowych jest pozyskanie do niej dużej ilości odnośników. Jeszcze do niedawna podstawową metodą na osiągnięcie tego celu było dodawanie stron do katalogów internetowych albo wymiana linkami. Wraz z rozwojem algorytmów wyszukiwania w wyszukiwarkach stawia się teraz największą uwagę na wartościowe rezultaty z punktu widzenia użytkownika końcowego. Powoduje to ignorowanie lub nawet eliminację z wyników wyszukiwania nienaturalnie zawyżanych stron internetowych. Z tych właśnie powodów obecnie większym stopniu kładzie się nacisk na naturalne metody pozwalające promocję stron. Dużą uwagę zwraca się też optymalizację, strony internetowe muszą mieć ją na wysokim poziomie, oraz tworzenie wartościowej treści. Dzięki temu sami internauci zaczną dzielić ciekawymi odnośnikami ze znajomymi. Przyczynia się to obecnie do tego, że największą uwagę skupia się na jak największym zainteresowaniu internauty treścią na stronie. Słowa kluczowe w tytułach ustępują więc miejsca bardziej zachęcającym i intrygującym do odwiedzenia strony hasłom.